Wednesday, December 9, 2009

Hati, Bertabahlah!

Oh hati.. bertabahlah kamu. Saat2 macamnih harus bertabah. Sakit, perit, kecewa, duka, pedih jadi SATU. Hati harus kuat. Harus yakin. Semua akan jadi baik. This is what i have to do. Its for my future. Yes, exactly. Its for my future. Tak da jalan lain and tak boleh berpatah balik. Semuanya dah terlambat. Apa yang penting, fokus dengan apa yang aku buat. And have a faith on everytg. Tak semua yang kita nak kita akan dapat. And yang pasti Tuhan dah tentukan apa yang terbaik tuk kita. Siapa aku nak tolak takdir? Sakit ke? Boleh jadi normal macam dulu ke? I need someone. But since before nobodys here. Nobodys know what i keep inside. Becoz i choose to be in that way. I choose to keep everytg by myself.

Dia kecewa. Begitu juga saya. Yakin tentang apa yang selalu dikatakan org. Kita sudah cuba jadi yang paling baik. Mungkin ada silap kat mana2 yang menyebabkan relationship tuh tak work out. Jadi belajar dari kesilapan and jgn diulang lagi kesalahan yg lama. Teruskan hidup dan senyum pada masa depan. Semuanya akan jadi baik je. :) Tak perlu penyesalan sebabnya semua tuh akan menyebabkan hati berdarah dan terluka. Sakit. Yes sangat sakit.

Carilah pengganti. Mungkin itu lebih baik. And mungkin itu yang kamu perlukan. Walaupun sebelumnya kamu yang memilih untuk sendirian tapi lama kelamaan perasaan sunyi akan datang. Aku hanya disini. Menanti perkhabaran yang baik dari kamu. Harap2 kamu akan bertabah sepertimana sy. :) Mungkin kamu merasakan hidup kamu kosong dan tak ada arah. Tapi fikirlah situasi sy yang jauh lebih teruk berbanding kamu. Ada ke masa depan tuk sy? Ada ke masa senang tuk sy? Masa bergelak ketawa dengan jujurnya? Aku syg kamu. Terlalu syg. Tak sanggup tuk melihat kamu terluka sendiri dan ku ingin ada selalu tuk kamu. Tapi apakan daya.. Kau tak pernah memahami. :)

Sejak semuanya terjadi, bulan tak pernah ada dlm hidupku. Bintang juga. Seperti bersembunyi dariku dan tak mahu muncul2 lagi. Kenapa? Aku yang pilih jalan ini? Atau masa ku sudah terlalu suntuk untuk menghargai bulan dan bintang yang sentiasa ada untuk menemani? Mungkin juga aku takkan lagi diberi kesempatan kedua tuk melihatnya? Oh Tuhan, berilah ku kekuatan itu. Aku terluka.... Untuk kesekian kalinya.... Hati, bertabahlah!

6 comments:

cha said...

u dgn sepet dh ??? ke?sorry to hear that.emm sy dgn kazaa kn,byk jugak dugaan.byk kali putus.tp bila putus mesti rs mcm hilang something..terus get back together.kalau ada jodoh tak ke mana.sabar k?

Zara Rezaly said...

thanx sasha.. very sweettt of you.. :) I wish u ol the best in ur relationship. zaza doakan yg terbaik tuk sasha ok. Kawen jangan lupa jemput kay..zaza merajuk nnti.. hehehhe.. Yup bersabr je. hanya tuhan yang tahu. :)

guess who said...
This comment has been removed by the author.
guess who said...

Allah sayang kamu Za. Dia dah tetapkan yang terbaik buat kamu. Jangan sesal ape yg berlaku. believe..everything happens for a reason. mgkn senang untuk aku yang berkata,tp susah untuk kamu yang menanggung.

bukan bintang yg bersembunyi. bukan juga bulan yang tak muncul tiba.tapi kamu yang halang dr kamu untuk lihat semua tu.

insyaAllah if ko ikhlas dan terima dugaan Dia ne, Dia akan beri yang terbaik tuk ko. percayalah.ni semua Qada' && Qadar. semuanya dah termaktub. bukan ko tak usaha, dah hbs usaha dah aku rs. dan sekarang,masa ko untuk TERSENYUM! belajar untuk sayang dan hargai org yg sayang kita! bukan org yang kita sayang. ok sayang? aku syg ko! sgt!

Zara Rezaly said...

i love you too feera.. but then i'm still here la fiera.. stuck.. n lonely.. I know God will make this easy for me. What i need to do now just focus on what im doing rite?? aku mesti selalu senyum sebab ada kamu, kamu, dan kamu! Aku syg korg n now baru aku rasa betapa penting nya sahabat. sangaaaatttt.... time kita jatuh diorg akan angkat kita tuk bangun balik.. Thats y i really5 appreaciate ol of you.... Seriously. aku harap aku boleh bg yg terbaik tuk korg selagi aku ada masa kt cni. Kita enjoyyyyyyyyyy!!! Jangan lupa aku nnti tau.. syg korg manyakkkkkk!!! :*

guess who said...

yes indeed :( aku pon br rasa makna persahabatan tu. and aku perlukan korang. sgt! korang terima aku as I am.u guys pick me up when im was down.saat sume org buang aku dl,ko still treat me good.n now aku rs aku taknak hilang kau,kau and kau.they know who they are.sayang ko sgt za!

insyaAllah aku akan sentiasa ada untuk ko.mgkn aku takleh hadap muka ko hari2,but trust me ure always in my heart~i will always be there for you.always.